Res ikapp dig själv och skäm bort både kropp och själ
Polen har en historisk kurortstradition med en rad spahotell i natursköna omgivningar. Några av de bästa hittar du vid Östersjökusten, som med milt kustklimat, tysta lövskogar, långa sandstränder och underbara medeltidsstäder är en perfekt miljö för avslappnade och hälsobefrämjande minisemestrar med skönhetsbehandlingar, må bra-program och hälsokurer.
Kombinera effektiva skönhetsbehandlingar med en avkopplande vistelse på Polens ljuvliga bärnstenskust. Ta en minisemester eller stanna upp till en vecka så kommer du hem som en ny människa.
Świnoujście
HOTEL ATOL, Świnoujście, kat. ••• bra läge med närhet till strandpromenaden. Rymliga rum, bar, restaurang. Heldagsinträde till wellness området med: pool, jacuzzi, ång- och infrarödsauna, fitnessrum och badrock. Wi-Fi. Antal rum: 90. Våningar: 4. Hiss: JA. Avstånd: Centrum 500 m, Strand 200 m Check-in/out: 14.00/11.00

HOTEL HERKULES, Świnoujście, kat. ••• villa ombyggd till hotell nära strandpromenaden. Vissa rum med balkong, toalett och dusch, satellit-TV, telefon och internetuppkoppling. Antal rum: 40. Våningar: 5. Hiss: JA. Avstånd: Centrum 500 m, Szczecin 100 km, Strand 250 m Check-in/out: 14.00/10.00

Wisełka (gratis bil ombord)
HOTEL VILLA PARK, Wisełka kat Stilfullt och individuellt inredda rum med badrum, TV, pentry och internetanslutning. Restaurang, bar, spaavdelning med jacuzzi och bastu. Antal rum: 20 Antal våningar: 3 Hiss: NEJ. Avstånd: Świnoujście 26 km, Strand 900 m, Golfbanan i Kołczewo 2 km Check-in/out: 16.00/11.00

Międzyzdroje
HOTEL AURORA, Międzyzdroje, kat. •••• mitt i händelsernas centrum, med närhet till gallerian med butiker och barer som leder till den långa piren. Bekväma rum med luftkonditionering, värdeskåp, minibar. Restaurang, swimmingpool, bastu och spa. WiFi. Antal rum: 97. Antal våningar: 9 Hiss: JA . Avstånd: Świnoujście 15 km, Centrum 200 m, Strand 100 m Check-in/out: 15.00/12.00


Szczecin
HOTEL RADISSON BLU, Szczecin, kat. ••••• centrallt i närheten av Chrobryvallen och slottet. Den stora butiksgallerian Galaxy ligger precis intill. Restaurang, bar, café, nattklubb, fitnesscenter, pool och frisör. Wi-Fi. OBS! Behandlingarna ges på Baltica Wellness & Spa (samma byggnad som hotell, ingång via hissen på 2:a våningen) där det även finns Wellnessavdelningen. Vid bokning uppge om ni önskar twin- eller dubbelsäng.
Antal rum: 369. Våningar: 12, Hiss: JA. Avstånd: Centrum 0 km, Świnoujście 100 km Check-in/out: 15.00/12.00


*personbil utan kostnad ombord **200:- för personbil ombord (ordinarie pris: 400:-)
Kołobrzeg
HOTEL LEDA SPA, Kołobrzeg kat. •••• Modernt hotell, smakfulla luftkonditionerade rum med telefon, minibar, och balkong. SPA & Wellness center, pool, restaurang, bar och nattklubb. Antal rum: 76. Antal våningar: 5. Hiss: JA Avstånd: Centrum 1km, Świnoujście 120 km, Szczecin 139 km, Strand 280 m Check-in/out: 14.00/12.00 (gratis bil ombord)

Fel: Kontaktformulär hittades inte.
I våra må bra paket ingår:
Resa T/R med M/S Polonia eller M/S Skania med plats i insides eller utsideshytt T/R
Måltider ombord: frukostbuffé vid nattöverfart och dagens lunch (chefs menu) vid dagöverfart
Övernattning på hotellet samt måltider och behandlingar enligt program
OBS! Möjlighet till förlängning av vistelsen med extrahotellnätter enl priser på våra hotellpaket
Tillägg till färjebiljetter:
250:- per lyxhytt enkel resa, 400:- personbil (höjd max 2,4m och längd max 6m) T/R
500:- personbil (höjd 2,4-3,6m och längd 6-10m) T/R
Vid bokning av Spa-paket till Międzyzdroje (Aurora), Wisełka (Villa Park) och Kolobrzeg (Leda Spa) reser bilen gratis ombord på färjan.
Bränsle- och miljötillägg tillkommer.
Inga behandlingar ges på söndagar samt polska helgdagar som infaller: 1/1, 6/1, 12-13/4, 1/5, 3/5, 11/6, 15/8,
1/11, 25-26/12 2020
• = Unity Lines egen hotellklassificering (• – •••••) Alla rum har bad/dusch och wc
SÄRSKILDA RESEVILLKOR FÖR PAKETRESOR – INDIVIDUELLA RESENÄRER
Med paketresa avses ett arrangemang som består av färjetransport, inkvartering och/eller annan typ av turisttjänst och som varar mer än 24 timmar. Inkvartering som t ex hotellövernattning måste ske i direkt anslutning till färjeresan.
För paketresan gäller att samtliga priser är per person i SEK och exklusive bränsle- och/eller miljötillägg, vilka kan tillkomma. I förekommande fall kan även miljöavgifter och turistskatt tillkomma (se ”I Polen” här nedan). För barn gäller särskild tariff, liksom för extrabädd, och lyxhytt. Priser lämnas på begäran.
Det avtalade priset för en paketresa får höjas om prishöjningen är en följd av ändrade bränsle- och/eller miljötillägg, miljöavgifter och lokala turistskatter (se ”I Polen” här nedan) och andra skatter eller avgifter, som påverkar paketresan samt av ändrade växelkurser. Resenären skall ha informerats om prishöjningen senast 20 dagar före avresedagen.
Inträffar ändringar av sådana priser, skatter, avgifter eller växelkurser före avresedagen och som leder till minskade kostnader för Unity Line Filial, har resenären rätt till en prissänkning.
Det avtalade priset för paketresan får inte höjas och behöver inte heller sänkas under de sista 20 dagarna före den avtalade avresedagen.
Unity Line Ltd Filial Sverige (nedan ”Unity Line Filial” kallad) reserverar sig för tryckfel och tekniska problem som ligger utanför Unity Line Filials kontroll.
Bokning
Bokningen är bindande så snart Unity Line Filial eller dess återförsäljare har bekräftat muntligt eller skriftligt till resenären. Resenären ansvarar för att förse Unity Line Filial eller återförsäljaren med korrekta person- och nämnda kontaktuppgifter. Personer med funktionshinder och äldre som har särskilda behov beträffande transporter, resmål och inkvartering skall framföra sina önskemål till Unity Line Filial senast 48 timmar före resan.
Bekräftelse
Bekräftelse skickas företrädesvis per e-post, vid särskilda fall per post. Resenären har en skyldighet att kontrollera att bekräftelsen överensstämmer med bokningen. Unity Line Filial reserverar sig för tekniska problem och prisfel som ligger utanför Unity Line Filial kontroll och förbehåller sig rätten att kontakta resenären med eventuella förändringar av gjord bokning, varvid resenären skall informeras om rätten att frånträda resan i enligheten med Paketreselagens 3 kap, 5 §.
Betalning, hotell-, golf-, Spa- och hälsopaket, individuella resenärer:
Resan skall betalas senast 14 dagar* före avresan till bankgiro: 5267-7770.. Uppge bokningsnummer som referens. Om bokning sker senare än 14 dagar före avresa skall den totala summan betalas omgående. Om betalningen inte är oss tillhanda senast på förfallodagen, betraktas bokningen som avbokad.
Avbeställningsregler, må bra paket (spa- och hälsopaket), individuella resenärer:
Avbeställningsregler: senast 96 timmar före avresa – ingen kostnad, senare är 96 timmar – betalar resenären
100% av totala kostnaden.
Med ”totala kostnaden” avses här avbeställningskostnad.
Eventuella kostnadsbesparingar för Unity Line Filial och intäkter för densamma från ett alternativt utnyttjande av resetjänsterna kan komma påverka ovan nämnda avbeställningskostnader.
Resenären kan avbeställa sin resa muntligen eller skriftligen till Unity Line Filial på tel 010 495 8448 eller e-post: resoreuropa@gmail.com Notera att avbokningen inte är giltig förrän resenären erhållit en muntlig eller skriftlig bekräftelse från Unity Line Filial. Vid avbeställning gäller avbeställningskostnader enligt ovan. Avbeställningsskydd ingår inte i resans pris. Resenären bör undersöka om skyddet ingår i sin hemförsäkring.
Resenärens ändring av resan
Resenären har rätt att ändra avtalet om Unity Line Filial medger detta. Ändringar kan medföra tillkommande kostnader för resenären. Ändringar måste göras i god tid före utresa/hemresa, dock senast två vardagar före resans genomförande.
Resenärens rätt att överlåta paketresan
Resenären får, i enlighet med paketreselagen 3 kap, 10 § överlåta paketresan till någon som uppfyller alla villkor för att delta i resan om överlåtaren skriftligen meddelat Unity Line Filial om överlåtelsen senast två vardagar före resans påbörjande.
Unity Line Filial har rätt att ta ut en skälig avgift för överlåtelsen och skall informera resenären om vad kostnaderna består i och hur de har beräknats.
Överlåtaren och förvärvaren (den nye resenären) är solidariskt ansvariga för betalning av överlåtelseavgiften och det som återstår att betala för paketresan.
Spa- och hälsopaket
Meddela vid bokningstillfället (Unity Line Filial eller dess återförsäljare) om du har någon viktig information som rör ditt hälsotillstånd eller om du är gravid. Tidschema för behandlingar görs vid ankomsten till hotellet med undantag för paket på Baltica Wellness & Spa i Szczecin där tider för behandlingar bekräftas i förväg. Föräldrar med barn kan använda faciliteterna i Wellnessavdelningen på Baltica Wellness & Spa under förutsättning att föräldern/vårdnadshavaren undertecknar ett medgivande i receptionen före inträdet till Wellnessavdelningen och att barnet åtföljs under hela vistelsen av föräldern/ vårdnadshavaren. På de flesta hotell finns det möjlighet att hyra badrock mot en mindre avgift. Inga behandlingar ges på söndagar samt polska nationaldagar.
Pass, visum och försäkring
Resenären måste inneha pass eller nationellt ID-kort (körkort eller annan typ av ID-kort gäller inte). Resenärer som är utländska medborgare eller som ursprungligen varit utländska medborgare bör undersöka vilka bestämmelser om pass och visum som kan gälla för dem. Resenären ansvarar själv för att iaktta de formaliteter som krävs för resan som t.ex. reseförsäkring. Vi rekommenderar alla att ha någon form av reseförsäkring som skydd mot oförutsedda händelser.
Färdhandlingar
Färdhandlingar avhämtas avresedagen: gående i biljettluckan på terminalen och bilburna i check in för fordon vid infarten till färjan.
Incheckning i Ystad och i Świnoujście
Gående passagerare ska vara på färjeterminalen senast 90 minuter före beräknad avgång. Incheckning för gående slutar 15 minuter före beräknad avgång. Fordon måste vara på plats för att köra ombord senast 120 minuter före beräknad avgång. Fordonsincheckning stänger 30 minuter före beräknad avgång, vilket innebär att passagerare med fordon är skyldiga att vara klara för lastning (efter incheckning) 30 min före beräknad avgång. Bokade fordonsresenärer som inte kommer till fordonsincheckningen i tid förlorar sin bokning utan ersättning.
I Polen
På våra hotell i Polen sker incheckning från kl 15.00 ankomstdagen. Miljöavgifter och lokala turist-skatter tas ut på destinationer vid Östersjön, dessa fastställs av lokala myndigheter och betalas av resenären själv direkt till receptionen på hotellet.
Resenären är skyldig att respektera de ordningsregler som gäller för det aktuella hotellet, spa-anläggningen eller golfbanan. All skadegörelse orsakad av resenären eller någon i dess sällskap medför ersättningsskyldighet och ska regleras på plats. Beträffande nämnda hotell, spa-anläggning eller golfbana ansvarar Unity Line Filial inte för fel som ligger utanför Unity Line Filials kontroll.
För resa till och från Szczecin finns anslutningsbuss, vilken dock inte ingår i paketarrangemanget. Unity Line Filial och dess återförsäljare kan emellertid hjälpa till med bokning av plats på anslutningsbuss, men för resan med denna ansvarar vare sig Unity Line Filial eller återförsäljare, då den inte ingår i paketarrangemanget. Bokning av anslutningsbuss skall ske samtidigt med bokning av paketarrangemanget. Betalning för resan med anslutningsbuss göres på plats direkt till bussens chaufför. Eventuella reklamationer skall göras omgående såväl direkt till bussens chaufför som skriftligen till bussföretaget Emilbus, ul. Wybrzeże Władysława IV 18A, 72-600
Świnoujście, tel: +48 91 321 31 00 eller +48 601 779 082, e-post: biuro@emilbus.com.pl
Hotel Leda i Kołobrzeg erbjuder transport med taxi från Świnoujście till hotellet, för taxiresan ansvarar vare sig Unity Line Filial eller dess återförsäljare, då den inte ingår i paketarrangemanget. Bokning av taxin skall ske samtidigt med bokning av paketarrangemanget. Betalning för resan med taxi göres på plats direkt till chauffören och eventuella reklamationer skall göras omgående såväl direkt till chauffören som skriftligen till Hotel Leda, ul. Kasprowicza 23, PL78-100 Kołobrzeg, tel. +48 94 351 39 00, e-post: recepcja@hotelleda.pl
Resa med bil i Polen
Förutom pass eller nationellt ID-kort måste giltigt svenskt/EU körkort, bilens registreringsbevis och försäkring kunna uppvisas. Alla fordon måste vara försedda med brandsläckare, varningstriangel, förbandslåda och reflexväst. Dubbdäck är inte tillåtna i Polen.
Reklamation
Eventuella klagomål ombord eller på hotellet skall framföras i första hand till respektive receptioner för åtgärder. Skriftlig reklamation skall vara Unity Line Filial tillhanda senast 30 dagar efter resans slut. Reklamationer som ankommer senare än så, beaktas inte.
Tvistlösning
Tvist som inte lösts genom förhandling mellan resenär och Unity Line Filial kan prövas av Allmänna
Reklamationsnämnden (ARN), Box 174, 101 23 Stockholm, (www. arn.se) eller av allmän domstol.
Övrigt
I övrigt hänvisas till Paketreselagen (SFS 2018:1217) samt rederiets transportbestämmelser som finns tillgänglig på: www.unityline.se. Unity Line Ltd Filial Sverige har ställt resegarantier till Kammarkollegiet enligt resegarantilagen. Resegarantin gäller både för privatpersoner och för företag som köpt paketresor hos oss. Den som enbart köper en reguljär biljett är inte skyddad av resegarantin. Läs mer på Kammarkollegiet eller ring 08-700 08 00.
OBS! Priset ovan kan förändras vid val av tilläggsnätter vid periodskifte, kontakta oss för rätt pris.